6 Ekim 2016 Perşembe

ATATÜRK Bir Milletin Yeniden Doğuşu - LORD KINROSS

TürkiyeÖyle bir biyografi düşünün ki, anlatılan kişinin yaşam hikayesi, aynı zamanda bir milletin yeniden uyanışı, yepyeni bir ülkenin inşa ediliş tarihi olsun. Bu; ancak Mustafa Kemal Atatürk gibi bir dehanın varlığında vuku bulabilir ki, öyle de olmuştur. 

Lord Kinross'un ATATÜRK adlı eseri, Mustafa Kemal'in hayat hikayesi olduğu ölçüde, Türkiye Cumhuriyeti'nin de doğuş hikayesidir. 1952 yılında İngiltere Hükümeti Lord Kinross'u Atatürk hakkında biyografi yazmakla görevlendirmiştir. Beş yıl boyunca arşivlerde geçen uzun soluklu bir çalışmanın ürünüdür bu eser. 

Kitap biyografi olarak yazıldığı için, tarih kitaplarının ciddiyetini barındırmaz. Kitabın öznesi Atatürk'tür ve Türkiye tarihi de geri planda okuyucuya sunulmaktadır. Atatürk'ün kişiliği, olaylar örgüsü içerisinde okuyucuya çok iyi yansıtılmıştır. O'nun kararlılığı, inandığı uğurda yılmadan ilerleyişi, hedeflerine ulaşma yolundaki gayreti hayranlık uyandırıcıdır. İnsanlarla olan iletişimi, kararlar verirken herkesin fikrine danışması, kendisine karşı fikirde olanları bile ikna etme gücüne sahip olması ile tam bir liderdir. Bu yönüyle kitap sadece tarihi yanı ile değil iyi bir yönetici, siyasetçi, lider olma amacındaki okuyucular içinde bir yol gösterici olabilir. 

Kitabı geçtiğimiz yaz döneminde ikinci kez okudum. Uzun yıllar önce okuduğum bu kitabı ikince kez okuma sebebim ise kaybolmuşluk hissi içerisinde bir yol göstericiye duyduğum ihtiyaçtı. Ülkemizin içinde bulunduğu kaos ortamında çoğu insan gibi ben de geleceğimizden endişe duyar halde hissediyordum kendimi. O his ile kitaplığımdan bu kitaba sarıldım. Açıkçası bana iyi geldi. 

Kitabı bitirdiğimde sahip olduğu değerlerin kıymetini bilmeyip heba eden memleketim için ağlıyordum.

Bu kitabı mutlaka okuyun. Mustafa Kemal Atatürk'ü anlamak, tanımak için okuyun. Çünkü hala anlayamadık...


Mustafa Kemal Atatürk
Lord Kinross

1 yorum:

  1. Kitabı ikinci kez okumayı düşünüyordum ki, yazınızı gördüm. :) Açıkçası kitabı hatırlamak bana da iyi geldi. Sahip olduğu değerleri unutmayan sessiz bir çoğunluk olduğuna olan inancımı yitirmedim henüz.

    YanıtlaSil